"What is love? The total absence of fear, said the Master.
What is it we fear? Love, said the Master."

miercuri, 17 august 2011

Jean-Louis Fournier - Unde mergem, tati?

E o carticica speciala. Chiar mi-a ramas la suflet, m-a emotionat. Autorul scrie despre propriii sai copii handicapati. Si o face fara patos, straduindu-se sa ia distanta fata de drama prin care trece, cu un umor care i-a permis, fara indoiala, sa supravietuiasca.
Citind aceasta carte, realizezi ca totusi esti intr-o situatie buna (adica eu), si ca se putea si mai rau! Cu totii avem problemele noastre de zi cu zi, dar acest om nu stiu cum a gasit puterea de a exista in continuare. Si de fapt, sunt multe cazuri asemanatoare. De la aparitia sa, cartea a starnit numeroase controverse.

Citate

Sunt cei care spun: "Un copil handicapat e un dar ceresc". Si nu o spun in gluma. Sunt putini cei care au copii handicapati.
Cand primesti un astfel de dar, iti vine sa zici: "Oh, nu trebuia..."

Cand sunt singur in masina cu Thomas si Mathieu, mi se intampla uneori sa-mi treaca prin minte idei bizare. As cumpara doua sticle, una de `butangaz si una de whisky, si le-as goli pe amandoua.
imi spun ca, daca as avea un accident grav ar fi poate mai bin. Mai ales pentru sotia mea. Viata cu mine devine din ce in ce mai greu de suportat, iar copiii care cresc sunt din ce in ce mai dificili. Atunci inchid ochii si accelerez pastrandu-i inchisi cat mai mult timp posibil.

Cand mi se cere pe strada o donatie pentru copiii handicapati, refuz.
Nu indraznesc sa spun cam doi copii handicapati, ar crede ca imi arde de glume, degajat si surazator, imi ofer luxul de a spune "Pentru copiii handicapati, am dat deja".

Fiica mea, Maria, le-a povestiti colegelor ei de scoala ca are doi frati handicapati. Ele nu au vrut sa o creada.I-au spus ca nu e adevarat ca vrea sa se laude.

Jean-Louis Fournier - Unde mergem, tati?

Un comentariu:

  1. Vaii! Este superba carte, printre cartile mele preferate. A reusit sa ma faca sa plang si sa rad in acelasi timp, chiar merita citita! :)

    RăspundețiȘtergere